Friday, February 21, 2014

8 C BUAT LELAKI BENCI WANITA

Assalamualaikum & selamat pagi Sabtu.

Aku malas nak celoteh panjang-panjang (bukan ada orang baca pun kan). Jadi aku nak straight to the point. Kali ni aku nak kongsi pasal hero-hero kat luar sana untuk perempuan, terutama yang tengah hangat bercinta ataupun bertunang. Hihi.

Jangan ingat lelaki tak kisah dengan teman wanita dia. Mesti dia ambil kisah punyalah! Ni ada 8 C yang boleh membuatkan lelaki benci dekat perempuan.

1- CABAR

Lelaki ada ego tersendiri. Jadi dorang ni tidak suka dicabar terutama sekali oleh wanita. Wanita perlu tahu batas tindakan korang agar lelaki tidak rasa tercabar. Kita wanita memang suka cabar lelaki kan? Jangan! Contoh ayat mencabar: "Kalau awak tinggalkan saya, ramai lagi yang nakkan saya.." Berani cakap, berani tanggunglah bila teman lelaki korang tinggalkan korang. Lelaki pantang dicabar.

2- CABUL

Aipp! Bukan cabul yang tu ya. Ni cabul lain. Cabul bermaksud perilaku sumbang teman wanitanya tak kira kepada teman lelakinya sendiri mahupun keluarga lelaki itu. Sikap tak malu wanita macam ni akan membuatkan si lelaki akan tawar hati dan sekali gus meletakkan wanita macam ni pada senarai akhir mereka untuk dijadikan isteri.




3- CELUPAR

Tak guna muka cantik tapi mulut celupar. Apa gunanya raut wajah cantik rupawan tapi mulut celupar tahap "longkang".

4- COMOT

Ada ramai wanita cantik tapi comot. Comot ni melibatkan banyak benda, macam wajah wanita itu, penampilannya yang selekeh, kerja yang dilakukan dan tindak tanduknya. Sebagai contoh, wanita mungkin merasakan mereka tidak perlu lagi berhias kerana sudah memiliki kekasih hati tetapi berhati-hati kerana takut lelaki tak tahan dengan penampilang wanita yang comot.

5- CEMBURU

Cemburu memang perlu dalam sebuah perhubungan. Tak cemburu, maka tak sayang betul? Tetapi perempuan jangan terlampau cemburu hingga teman lelaki merasa terkongkong dan akan membawa padah kepada hubungan korang. Ini boleh menyebabkan lelaki rasa diri dorang tidak dipercayai. Jadi, kurangkan perasaan cemburu supaya hubungan korang mesra dan aman.

6- CEREWET

Kata ulama hati wanita terletak pada mulutnya. Oleh itu, wanita perlu mengawal percakapan. Lelaki paling tak suka bila teman wanitanya cerewet tak bertempat (mohon jotos kepala awek korang kalau perangai dia macam ni)

7- CINCAI

Ni lagi satu, lelaki tak suka teman wanitanya ambil remeh tentang semua perkara. Baik dari segi berhias, menjaga percakapan, memasak, mengambil hatinya dan pembawaan diri. Sikap macam ni akan membuatkan dorang memikirkan berkali-kali untuk menjadikan perempuan macam ni sebagai suri hatinya.

8- CUAI

Kebiasaannya lelaki tak suka jika teman wanitanya cuai terutama apabila ia melibatkan masa (ye ke ni?). Misalnya apabila lelaki mahukan sesuatu perkara, dia mahukan temannya menyediakan seperti apa yang diminta. Bukan menyediakan sesuatu yang tidak menepati pilihan dan cita rasa dorang.

Itulah 8C nya. Jadi perempuan di luar sana, take note! Jangan ambil mudah pasal teman lelaki korang ya.
Adios xx_

2 comments: