Sunday, February 23, 2014

Jalan Penyelesaian



Semakin lama, 
aku semakin buntu.
Aku keliru dengan sekeliling.
Aku keliru dengan segala-galanya.
Ingin aku menangisi nasib,
namun aku tahankan.
Apa yang Tuhan beri,
ini ujian buat aku.
Apa yang aku ingin dari manusia di sekelilingku?
Tiada apa yang aku pinta, 
melainkan;
fahami aku.
Jangan di caci aku yang hina ini.
Bimbing aku, aku telah tersesat jauh.
Selama ini aku karam dengan nikmat duniawi semata.




Hari ni, aku buat 'curhat' (curahan hati). Aku sebenarnya sangat-sangat memerlukan seseorang, untuk aku luahkan perasaan. Sebenarnya, aku dah ada seseorang yang boleh aku luahkan perasaan. Tapi, aku tak sampai hati kalau asyik nak mengadu dekat dia. Dia banyak benda lagi nak kena buat. Sekarang, dia busy dengan kolej, amali, assignment, kerja part time dia. Kesian pula aku tengok. Jadi aku pendam.

Benar kata orang, kalau kita pendam masalah kita. Memang sakit. Kita memang perlukan seseorang untuk mendengar. Tapi kena pandai memilih, takut nanti orang yang kita percayai tu, bocorkan kat orang lain. Tak semua orang kita boleh percaya zaman sekarang ni. Tapi dengan dia, aku percaya.

Siapa dia yang aku maksudkan? Suami aku. Ha? Terperanjat? (Buat yang baca entri ni)
Tak payah la terkejut. Hehe. Akan datang, aku akan ceritakan tentang diri aku, ok?
Tapi tak 100%

Adios xx_

2 comments:

  1. indeed true. we do really need somebody to listen our probs. selalunya ecah cari bespren je. dorang sggup give their ears to me. hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best la ada bestie yg sedia mendengar. Anis ada juga bestie, tapi dorang busy. Bukan cam Anis, penganngur terhormat. :P

      Delete